آخرین نظرات

جستجوی بلاگ

نقد و بررسی کولر گازی پرتابل گرین

نقد و بررسی کولر گازی پرتابل گرین

کولر گازی پرتابل چیست؟

در ابتدای این بررسی توضیح اختصاری راجع به کولر گازی پرتابل و نوع و شرایط استفاده از آن به شما بازدیدکنندگان محترم ارائه می گردد و بعد از آن به نقد و بررسی کولر گازی پرتابل گرین به صورت تخصصی می پردازیم.

همانطور که می دانید کولر گازی برای خنک کردن هوا از کمپرسور استفاده می نماید اما در برخی از مکان ها امکان نصب کمپرسور در بیرون از واحد نمی باشد لذا باید از کولر گازی پنجره ای یا پرتابل استفاده نمود . کولر گازی پنجره ای با توجه به مشکلاتی که داشت به مرور زمان منسوخ شد و جای خود را به کولر گازی پرتابل سپرد . عملکرد کولر گازی پرتابل به این صورت می باشد که کمپرسور همراه دستگاه می باشد و باد گرم تولید شده به دلیل کارکرد کمپرسور از لوله قابل انعطافی که به پشت دستگاه وصل می شود به خارج از محدوده ای که در آن کولر گازی پرتابل استفاده می کنیم انتقال می یابد. خب تا اینجای کار مشکلی خاصی نبود اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که باید شرایطی را داشته باشیم که این لوله قابل انعطاف کولر گازی پرتابل به بیرون از محدوده نصب برود برای مثال بریدن قسمتی از شیشه و انتقال لوله به بیرون از واحد یا استفاده از لوله بخاری که از قبل در ساختمان قرار گرفته و.... مورد بعدی که برای انتخاب کولر گازی پرتابل مد نظر داشته باشیم این است که به دلیل عملکرد قابل حمل بودن این کولر گازی باید از ابعاد و وزن کمی برخوردار باشد لذا این نوع کولر گازی معمولا در سایزهای 12000BTU/h تولید می گردد و می تواند تنها برای محیط هایی با متراژ کمتر از 25 متر مربع استفاده گردد. مورد بعدی که در هنگام انتخاب کولر گازی پرتابل باید حتما به آن توجه داشته باشید صدای این نوع کولر گازی می باشد که این به دلیل همراه بودن کمپرسور با دستگاه می باشد که این صدا امری ناگذیر است اما با پیشرفت تکنولوژی و عایق سازی خوب و پیشرفته شرکت ها توانسته اند این صدا را تا میزان زیادی کاهش دهند اما طبیعتا حذف نشده و این صدا به حدود 60 دسی بل رسیده است.

از مواردی که اشاره به آن خالی از لطف نیست این است که اکثر کولر گازی پرتابل سیستم هم گرمایش و هم سرمایش دارند که می تواند نیاز شما به موارد گرمایشی برای اتاق را همچون بخاری را رفع می نماید.

حالا که با کولر گازی پرتابل آشنا شدید برای خرید این نوع کولر گازی چند راه پیش روی شما هست. طبیعتا اولین راه و پیشنهاد موکد ما خرید دستگاه نو با گارانتی که به صورت رسمی وارد کشور شده است . خرید این دستگاه از چند جهت خیال شما را راحت می کند اول اینکه کولر گازی که از راه های اصلی وارد کشور می شوند چون نیاز به داشتن استاندارد و ویژگی های کاربردی در ایران دارند تا بتوانند برگه ترخیض را دریافت نمایند در نتیجه مشکلی برای کارکرد در ایران نداشته و برای استفاده در شرایط آب و هوایی ایران مناسب می باشد. طبیعتا این گزینه ها دارای گارانتی می باشد که چتر حمایتی برای کارکرد درست دستگاه می باشد.

روش بعدی خرید کولر گازی پرتابل می تواند خرید کولر گازی پرتابل دست دوم باشد اما متاسفانه به دلیل اینکه کولر گازی پرتابل یک دستگاه پیچیده و الکترونیکی می باشد تشخیص دستگاه سالم از غیر سالم بسیار سخت و از توان افراد غیر متخصص خارج می باشد لذا با توجه به اینکه این موارد معمولا زمان گارانتی خود را نیز طی کرده اند خرید این نوع بسیار پر ریسک می باشد

روش جدیدی که در سالهای اخبر بسیار دیده شده است خرید کولر گازی پرتابل بانه ای می باشد . این کولرهای گازی به صورت قاچاق از طریق مرز های غیر رسمی وارد شده است. مشکل اصلی این دستگاه ها در بسیاری از مواقع غیر اصل بودن آنها می باشد چونکه بسیاری از این کولر گازی ها با برچسب های تقلبی در کارخانه های غیر تخصصی تولید و به صورت قاچاق وارد می شود حالا اگر مشکل غیر اصل بودن برخی از این کولر ها را نیز در نظر نگیریم نداشتن گارانتی و عدم هماهنگی با آب و هوای ایران خود مشکلی است بزرگ . متاسفانه این کولرگازی ها به دلیل اینکه از مرز عراق وارد ایران می شود و مربوط به مناطق با آب و هوای گرمسیری می باشد مصرف برق بسیار بالاتری را نسبت به کولر گازی پرتابلی که به صورت رسمی وارد ایران می شود و کمپرسور معتدل دارد. مورد دیگری که در کولر گازی پرتابل بانه ای به چشم می آید این است که به دلیل حمل توسط کولبران احتمال ضربه و صدمه دیدن دستگاه در این جابجایی بسیار بالا می باشد.

برررسی کولر گازی پرتابل گرین:

حال که اطلاعات دقیق و کاملی را راجع بع کولرگازی پرتابل دریافت نمودید می خواهیم شما را با یکی از پر فروش ترین و با کیفیت ترین کولر گازی پرتابل که به صورت رسمی و با گارانتی معتبر وارد ایران می شود کنیم . کولر گازی پرتابل گرین که توسط شرکت پشم شیشه ایران به ایران وارد می شود دستگاهی هست که علاوه بر کیفیت بالا ظاهر زیبایی را هم دارد. در این قسمت می خواهیم شما را هر چه بیشتر با این کولر گازی آشنا کنیم

ظاهر کولر گازی پرتابل گرین:

در بیشتر مواقع ظاهر یک وسیله می تواند نظر مصرف کننده را در مرحله اول به خود جلب نماید کولر گازی پرتابل گرین از اون دستگاه هایت که در نظر اول نظر شما را به خود جلب خواهد کرد ، قوس های زیبا و بنده دو رنگ و براق این کولر گازی تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد در زیر تصاویری از زوایای مختلف این کولر گازی در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید بر گفته ما تاییدی بگذارید.

در پشت کولر گازی پرتابل گرین قسمتی برای خروج باد داغ ایجاد شده توسط کمپرسور دارد که با اتصال لوله قابل انعطاف آن مسیری را برای خروج ایجاد می نمایید. در پشت کولر گازی پرتابل گرین قسمتی نیز تعبیه شده است که مربوط به فیلتر آن می باشد که پیشنهاد می شود حداقل ماهی یکبار این فیلتر که به راحتی باز می شود شسته شود و مجددا در جای خود قرار گیرد.

بالای کولر گازی پرتابل دریچه ای برای انتقال هوای سرد به محیط وجود دارد و این دریچه به صورت برقی و اتوماتیک تنظیم و بالا پایین می گردد . در بالای این دریچه دکمه هایی برای تنظیمات مود دستگاه( سرمایش – گرمایش – فن – جذب رطوبت)، سرعت فن ، دمای دستگاه ، بالا پایین شدن دریچه (SWING) ، تایمر زمان روشن شدن و حالت خواب می باشد . و این موارد در کنار یک نمایشگر تک رنگ که کارکرد دستگاه را بسیار آسان می کند قرار گرفته است.

مشخصات فنی کولر گازی پرتابل گرین:

این کولر گازی در سایز 12000 BTU/hr تولید می شود که قابلیت ایجاد هم سرمایش و هم گرمایش را دارد به عبارت دیگر این کولر گازی در سیستم سرمایش 12000 بی تیو و در سیستم گرمایش 13000 بی تیو در ساعت می باشد. کولر گازی پرتابل گرین برای ایجاد سرمایش از گاز R410 استفاده می نماید که علاوه بر اینکه این گاز مصرف برق را تا حدی زیادی کم می کند علاوه بر آن گاز دوست دار محیط زیست است و اثرات تخریبی بر روی لایه ازون را ندارد. کولر گازی فوق در هنگام کارکرد پرتاب بادی در حدود 410 m3/hr دارد که می تواند به راحتی محیطی حداکثر تا 25 متر مربع را به خوبی جوابگو باشد. طبیعتا چون کمپرسور این نوع از کولر گازی داخل خود دستگاه می باشد صدای زیادی را تولید میکن اما به لطف تکنولوژی جدید کولر گازی پرتابل گرین صدای حداکثر برابر با 65 دسی بل تولید می کند. کولر گازی پرتابل گرین در چین تولید شده و توسط شرکت پشم شیشه ایران گارانتی و عرضه می گردد. کولر گازی پرتابل گرین با توجه به بازده انرژی (EER) 3.22 تواسنته است برچسب انرژی A را از سازمان استاندارد ایران دریافت نماید.

نصب آسان کولر گازی پرتابل

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که برخی برای سیستم سرمایشی خود به کولر گازی پرتابل رو می آورند نصب راحت و بدون دردسر آن می باشد زیرا کولر گازی پرتابل دیگر مشکلات نصب کمپرسور دزر بیرون از واحد و کنده کاری دیوار ساختمان به منظور نصب پنل داخلی را ندارد لذا بسیاری از افرادی که در جایی مستاجر هستند ترجیح می دهند از کولر گازی پرتابل استفاده نمایند. نصب کولر گازی پرتابل به این صورت است که ابتدا لوله مخصوص آن را به قسمتی پشتی دستگاه متصل کرده مسیری برای نصب لوله خروجی به فضای باز انتخاب کرده و با اتصال آن حال موقع روشن کردن کولر گازی پرتابل و لذت از دمای مطبوع تولید شده توسط کولر گازی است. نگران آب حاصل از تقطیر ایجاده شده از سرمایش هم نباشید زیرا در قسمتی از دستگاه جمع شده و به وسیله گرما کمپرسور بخار شده و جذب می شود اما اگر در محیط هایی که رطوبت بالاست و این عمل درست انجام نشود شلنگی در پشت دستگاه وجود دارد که می توانید داخل مخزنی قرار دهید

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از کولر گازی پرتابل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که قبلا نیز ذکر کرده ایم کولر گازی پرتابل برای مکان هایی مناسب است که یا به صورت موقت قرار است که استفاده شود یا امکان نصب کمپرسور در بیرون از خانه را ندارند . این نوع کولر گازی می تواند در متراژ زیر 25 متر جوابگویی بسیار خوبی را داشته باشد و از نظر ظاهری و کارایی بسیار کاربردی می باشد

 

 

 

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0