آخرین نظرات

جستجوی بلاگ

راهنمای انتخاب کولر گازی

راهنمای انتخاب کولر گازی

مزیت کولرگازی به کولر آبی:

  1. کولر آبی برای محیط های با رطوبت نسبی ( منظور همان درصد رطوبت هوا می باشد) بالا مناسب نیست چرا که هوا از لحاظ رطوبت به مرحله اشباع بسیار نزدیک می باشد.
  2. ایجاد شبکه کانال کشی عمودی و افقی برای کولرهای آبی هزینه اولیه ساختمان را افزایش می دهد و از متراژ مفید ساختمان می کاهد.
  3. هوای مرطوب تولیدی در کولر آبی محیط بسیار مناسبی جهت رشد انواع آلودگی های باکتریایی ، ویروسی ، میکروبی و ... می باشد.
  4. کولر گازی رطوبت هوا را کاهش می دهد
  5. دما در کولرهای گازی قابل تنظیم می باشد
  6. اکثر مدل های کولر گازی قابلیت گرمایش را دارد

انتخاب کولرگازی مناسب:

1-متراژ واحد:
رابطه دقیق بین متراژ واحد و ظرفیت کولر گازی وجود ندارد زیرا تهویه هر فضا با کولر گازی به عامل های متعددی از جمله ارتفاع محیط تهویه شونده از سطح زمین ، تعداد دیارهای خارجی ( دیوارهایی که با محیط های خارجی ارتباط دارند) ، تعداد پنجره ها و ابعادشان ، ارتفاع از سطح دریا ، نوع کربری ، جهت جغرافیایی ساختان و ... بستگی دارد.
البطه رابطه تقریبی برای استفاده از کولر گازی به صورت زیر وجود دارد:

ظرفیت 9000Btu/hr

برای متراژ 10 تا 20 مترمربع مساحت کف

ظرفیت 12000Btu/hr

برای متراژ 20 تا 40 مترمربع مساحت کف

ظرفیت 18000Btu/hr

برای متراژ 40 تا 60 مترمربع مساحت کف

ظرفیت 24000Btu/hr

برای متراژ 60 تا 80 مترمربع مساحت کف

ظرفیت 30000Btu/hr

برای متراژ 80 تا 100 مترمربع مساحت کف

شما می توانید از طریق این برنامه با توجه به شرایط محیط خود Btu/hr دقیق محیط خود را محاسبه نمایید. برای دانلود این برنامه اینجا کلیک نمایید.

2- نوع کمپرسور:
کولرهای گازی بسته به نوع آب و هوایی به 3 کلاس منطقه ای گرمسیری(T3) ، معتدل (T2) و سردسیری (T1) تقسیم می شوند. برای مثال اگر شما در منطقه ای معتدل زندگی می کنید انتخاب دستگاهی که مخصوص منطق گرمسیر می باشد علاوه بر هزینه بیشتری که می پردازید به نسبت مصرف برق بیشتری را هم خواهید داشت. انتخاب کولر مناسب با توجه به منطقه باعث تا 20% صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

3- رتبه انرزی:
EER ضریب عملکرد سرمایش می باشد که این عدد هرچه بزرگتر باشد بهتر است. ضریب عملکرد سرمایش یک کولر گازی به طور مستقیم نشان دهنده گرید انرژی آن دستگاه می باشد که به صورت زیر طبقه بندی می شود:

گروه بازده مصرف انرژی

EER

A

EER≥3.00

B

3.00>EER≥2.80          

C

2.80>EER≥2.60

D

2.60>EER≥2.40

E

2.40>EER≥2.20

F

2.20>EER≥2.00

G

2.00>EER≥1.78


4-سرمایش و گرمایش:
در هنگام انتخاب کولر گازی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز شما سرمایش است یا سرمایش و گرمایش. برخی از کولرها توسط هیت پمپ قابلیت گرمایش را دارند. قابل توجه است که با توجه به هزینه پایین گاز و هزینه بالای برق در ایران گرمایش در این دستگاه ها به صرفه نیست و تنها می تواند نقش کمکی را ایفا کند.

5-اینورتر:

  • اینورتر در واقع با تغییر فرکانس و ولتاژ برق باعث کاهش مصرف شده و تمام عملکرد دستگاه هوشمند می باشد. کمپرسور های اینورتر عمدتا با گاز R410A که سازگاز با محیط زیست است کار می کند. قابل ذکر است که کمپرسورهای اینورتر می توانند مصرف رق را حدود 30 الی 40 درصد کاهش دهند. در کمپرسورهای اینورتر دستگاه اتومات نمی کند و تنها دور موتور کمپرسور تغییر نمی کند و این باعث می شود که دستگاه نیاز به استارت مجدد که مصرف برق را بالا می برد ندارد.

شما بازدیدکنندگان محترم درصورتی که از این طریق  نتوانستید مدل موردنظر خود را انتخاب کنید می توانید در قسمت نظرات ؛ اطلاعات واحد خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن شما را در این مورد راهنمایی کنند یا با شماره فروشگاه تماس حاصل بفرمایید.

1 نظر

  • فنایی

    فنایی 1400-04-23 پاسخ

    سلام بنده اطلاع کافی از نحوه ی عملکرد کولر گازی ایرانی(ایران رادیاتور)ندارم لطفا توضیح بیشتری بدهید.ممممنوم
    ==================================================================================================================
    پاسخ: با سلام و احترام ، با توجه به مشکلات تحریم و افزایش تعرفه گمرکی کولر گازی ، چند شرکت ایرانی اقدام به تولید کولر گازی نموده اند که از معتبرترین و معروفترین این شرکت ها می توان به ایران رادیاتور اشاره نمود. البته قابل ذکر است که در کولر های گازی ایران رادیاتور نیز کمپرسور و برخی از قطعات از کشورهای دیگر وارد می شوداما با توجه به اعتبار ایران رادیاتور و خدمات پس از فروش قوی و یکپارچه آن میزان اطمینان بالاتری را به مصرف کننده ارائه می کند

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0