آخرین نظرات

جستجوی بلاگ

راهنمای انتخاب رادیاتور پنلی

راهنمای انتخاب رادیاتور پنلی

راهنمای نصب و انتخاب رادیاتور پنلی:
رادیاتور پنلی از جدیدترین نوع رادیاتور های تولیدی می باشد که به دلیل مزایای منحصر به فردش موجب شده است که بتواند سهم بازار زیادی را تصاحب نماید. از جمله مزایای رادیاتور پنلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مزایای رادیاتور پنلی:
-    ظاهر شکیل و یکپارچه که با هر نوع سلیقه و هر نوع دکوراسیون همخوانی دارد
-    مقاومت بالا که به دلیل جنس آن که از فولاد می باشد
-    عدم ایجاد هیدروژن ( هوا گرفتن) در زمان استفاده با پکیج دیواری
-    دارای گارانتی بالای تعویض از 12 سال تا 15 سال
-    بدون نیاز به لوازم جانبی ( تمامی لوازم مورد نیاز نصب به جز شیرزانو در کارتن رادیاتور پنلی موجود می باشد)
-    قیمت مناسب تر در مقایسه با رادیاتور پره ای در مقابل ضریب حرارتی یکسان

انتخاب رادیاتور پنلی:
رادیاتور پنلی به طور معمول در سه نوع تولید می شود که عبارتند از تک پنل تک کانوکتور ، دو پنل تک کانوکتور و دو پنل دو کانوکتور . با توجه به ضریب حرارتی بالاتر مدل های دو پنل دو کانوکتور و استقبال بیشتر از این مدل اکثر تولید شرکتهای تولیدی رادیاتور پنلی از این مدل می باشد.
انتخاب هر نوع رادیاتور با توجه به متراژ محل قرارگیری محل و طبقه وقوع آن انجام می گیرد. انتخاب رادیاتور ارتباط مستقیمی با ضریب حرارتی رادیاتور مورد نظر دارد.
برای مثال در شهری مثل تهران در منزلی که نوساز باشد و تمامی موارد مربوط به مبحث 17 ساختمان (عایق کاری) رعایت شده باشد به ازای هر متر مربع به 120 کیلو کالری در ساعت گرما نیاز هست. حال ما با داشتن ضریب حرارتی رادیاتور پنلی از کمترین ضریب حرارتی به بیشترین ضریب حرارتی می توانیم به جدول زیر دست یابیم:

سایز رادیاتور پنلی دو کنوکتور دو پنل
متراژ پاسخگو ( با رعایت مبحث 17)
زادیاتور پنلی 60 سانت
5 الی 9 متر مربع
 رادیاتور پنلی 80 سانت
10 الی 14 متر مربع
رادیاتور پنلی 100 سانت
15 الی 19 متر مربع
 رادیاتور پنلی 120 سانت
20 الی 24 متر مربع
رادیاتور پنلی 140 سانت
25 الی 29 متر مربع
رادیاتور پنلی 160 سانت
30 الی 34 متر مربع



با داشتن جدول بالا شما می توانید به راحتی با توجه به تفکیک منزل خود رادیاتور مناسب را انتخایب نمایید. برای مثال اگرشما یک سالن پذیرایی با 30 متر مربع داشته باشید ، در صورتی که یک جای رادیاتور در نظر گرفته شده باشد یک رادیاتور پنلی 160 سانت برای آن قسمت مناسب است حال اگر دو جای رادیاتور یرای این محیط در نظر گرفته شده باشد 2 عدد رادیاتور پنلی 100 سانت می تواند به راحتی محیط را گرمای مطبوعی ارائه دهد.
جدول انتخاب رادیاتور پنلی بالا مربوط به محیط های مسکونی می باشد و قابل ذکر است که در محیط های اداری می توان اندازه کوچک تری از رادیاتور پنلی را انتخاب نمود.

نصب رادیاتور پنلی:
یکی از مزایای رادیاتور پنلی وجود لوازم اصلی نصب در کارتن دستگاه می باشد.این موجب هم کاهش هزینه های مصرف کننده و هم استفاده از لوازمی هماهنگ با رادیاتور پنلی مصرف کننده می شود. دربرخی از رادیاتور پنلی ها این امکان وجود دارد که شما از هر دو طرف رادیاتور استقفاده نمایید و به اصطلاح به آنها دو رو می گویند.

نصب رادیاتور پنلی به لیل نوع بست های آن که اکثرا به صورت کمربندی می باشند بسیار راحت تر از رادیاتور پره ای می باشد اما آنچه نصب این نوع رادیاتور را تا حدودی سخت می کند وزن زیاد آن می باشد. رادیاتور پنلی با توجه جنسش که از فولاد است و در رادیاتور های پنلی با کیفیت خوب به دلیل رنگ شدن تمام رباتیک آن احتمال هوا گرفتن بسیار کاهش می یابد که این را می توان نقطه قوت این رادیاتور برای نصاب آن دانست.

گارانتی رادیاتور پنلی:
رادیاتور های پنلی با توجه به مقاوم بودنشان دارای گارانتی بلند مدتی هستند که این گارانتی از 10 سال شروع میشه و حداکثر تا 15 سال می باشد. یکی از مزایای گارانتی در رادیاتور پنلی گارانتی تعویض آن می باشد که در صورت ایجاد مشکل اعم از سوراخ شدن ، رنگ رفتگی و زنگ زدگی شرکت تولید کننده رادیاتور پنلی را با یک نو جایگزین می کند و این موجب می شود که خیال مصرف کننده از عمر مفید این نوع رادیاتور راحت باشد.

در میان برند های معروف رادیاتور پنلی می توان به رادیاتور پنلی ایساتیس ، رادیاتور پنلی لورچ و رادیاتور پنلی ایران رادیاتور  اشاره نمود که در این میان با توجه به ضریب حرارتی بالاتر و زمان گارانتی بیشتر رادیاتور پنلی ایساتیس می تواند انتخاب بسیار به صرفه تر و مناسب تری باشد.

3 نظرات

  • دیار عصمتی

    دیار عصمتی 1400-09-20 پاسخ

    کوتاه - مفید , سپاس از شما

    آیا ممکن است ، شکل ، انواع نک،دو پنلی ،یک و دو‌ کانوکتور را هم در سایت بگذارید ؟
  • نازنین کسایی

    نازنین کسایی 1399-04-26 پاسخ

    واقعا اطلاعات عااالی دادین. ممنون از زحماتتون.....
  • حمیدبشکوه

    حمیدبشکوه 1398-08-12 پاسخ

    سلام و تشکر از توضیحات خوبتون ....
    =================================================================
    پاسخ: سپاس از شما بابت مطالعه مقالات ما

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0